TUrbo M50b28 - Grzesiowy Projekt ;)
Na początek roku :) projekt Grzesia który postanowił nieco poprawić
swoje e36 sedan (kolejny raz). Poprzednio był tam kompresor acz
kolwiek instalacja nie była zbyt udana wedłóg mnie, wymagała by
dużo poprawek a ja nie lubię poprawiać :)
całośc stan ogólny prosił o pomoc, wszedzie lało olejem, tu wyciek
tam coś stuka , a sam kompresor nie dawał tego co Grześ chciał,
a jak by dawał to i tak na moc nie ma rady - zawsze mało, a sprzedac
w takim stanie to raczej ciężka sprawa,
Tak więc Grześ zawital do k64 garage,
Instalacja cała przerobiona, ze stage 1 zostały właściwie tylko
zegary , cała reszta została zrobiona od nowa,
łącznie ze sprawdzeniem głowicy.
Ale jest to nadal pełna seria !
0,9 bara aktualnie i turbineczka z naszej oferty , gt3035 63ar
Generalnie cel był taki aby to było przejemnie szybkie auto,
o wiele mocniejsze niż m3 , na miasto, doładowanie miało być możliwie
jak najszybciej ale wystarczyć miało mocy aż do końca.
Całośc miała opierać sie o bezpieczenstwo żywota całości,
bezpieczne doładowanie, bezpieczne strojenie.
oficjalnie zmierzony został samochod na 430 koni 0,9 bara na seryjnych
wałkach , pb98 , przy calkowitym zaskoczeniu gt30/35 dostarczyło pełnego
boostu 1 bar przy 3600rpm. Doładowanie jest już od 2500+ .
Cel osiągnięty i to z zapasem, dla przykładu żadne m3 m5 m6 raczej
nie powinno robić problemów ;) Turbo nie wpada w laga , wypadło idealnie
(63ar robi swoje) ,zapewne zakres turbiny powyżej pewnego doładowania
spada (zbyt ciasny wydech) ale to w zupełności wystarczy - silnik nie zakuty.
Cel osiągnięty.
pozdrawiam k64
a teraz konkrety i fotorelacja:
Silnik:
Bazą jest silnik ze stage 1 na kompresorze na początku robiony
u Korony dawno temu , pozniej poprawiany na strockera u Michała
z Poznania a teraz wpadł w ręce k64 garage
wszystko od nowa , zamiast kompresora wpada GT30/35 z 63ar na wydechu
- jeśli ktoś chętny zapraszam ! jest to chyba idealne turbo dla bmw 2,5 2,8 !.
MOC:
Przed zmianami: stage1 kompresor: 290KM ...
Po zmianach: przy 0,9 bara poki co 430 koni i mega gorąco pod maską.
MOTOROWNIA itd:
-blok m50b25 (żeliwny) po ponownym planowaniu.
-wał kuty - Skok tłoka: 84.00
-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2800cm3
-blok splanowany o odpowiednia wartosc.
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość.
- na cylindrach po 11+-
- świece IK22 (2 stopnie zimniejsze) IRIDIUM
Turbina:
Replika GT35 (garretta) ar 63 ~ potencjał do 450+ - napewno
Bez chłodzenia wodą.
lozyska: jorurnal b. - 360 .
strona zimna: AR/70
ssanie: 102mm !
strona goraca: AR/ 63 5 bolt
przód (ssanie 61/83)
tyl (wirnik spalin): 57/64,4 mm
wydech wylot: 58mm
Układ dolotowy:
- intercooler z rdzeniem 700x220x65mm z wyjściami 60mm
- 2,5 cala od turbiny poprzez IC i do przepustnicy. nierdzewka + samco.
- ssanie turbo z 4cali na 2,5cala przejscie. (samco)
- odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere, separator oleju
- usunięty filtr węglowy
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- blow off mikro ( performance.k64.pl )
- kolektor ssacy seryjny
- przepustnica seryjna
Dodatki:
- zakute przewody smarowania turbo
- trónik nowy, przerobiony pod czujniki oleju / zasilanie turbo
- nowe uszczelku tu i tam - lało wszędzie !
- przerobiona pokrywa klawiatury pod listwe wtryskowa i odmę. ,
- pomalowana proszkowo,
- spływ oleju z turbiny w misce olejowej.
- przerobiona łapa silnika pod gt35.
- przeciążenia urywające mocowanie wózka podczas strojenia gratis
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy żeliwny , turbo na dole , T3/T4 ,
- zawór WG 38mm replika tiala ( performance.k64.pl ) + scrimmer pipe pod auto .
- przelot : 2,5cala
- tłumik końcowy przelotowy , mugen jakiś tam
- flansza wydechowa turbiny zamknietą na wg który mógł by tam być umieszczony.
Układ wtryskowy:
- wtryski 412cc - mercedes 0280156072 czarne / przerobiona listwa wtryskowa.
- regulator na listwie + sportowy saard
- nowe przewody paliwowe, filtr paliwa .
Elektronika:
- ECUMASTER DET 3 z wbudowanym mapem.
- czujniki EGT , BOOST.
- temperatura i ciśnienie oleju z alarmem
- brak sondy lambda - odłączona od sterownika.
- konwersja na map sensor + fuel implant
- przepływka w komorze , podłączona, nie wpięta w dolot.
Układ chłodzenia:
- seria, m50b25.
Układ napędowy / silnik (stage 1)
- koło jednomas + docisk z M57, przerobiona tarcza M57
- szpera S3.15
Zawieszenie: (stage 1)
- sprężyny Weitec, Bilstein B8,
-stabilizatory m-technik, tuleje wachaczy M3, rozpórka kielichów.
samochód ofijalnie wziol udzial pierwszy raz w cwiartce
w kamieniu slaskim i zrobil 12,8 na oponach 245/17 8 letnich.
graty do zbudowania takiego samochodu
można dostac u nas , zapraszamy
no to na początek obadanie sytuacji i rozbiórka :)
no to zaczynamy:
>
i efekty końcowe:
podpis :)
skład pomagający , podziękowania dla was, a było zimno !
i pierwsze testy, media ;)
http://www.youtube.com/watch?v=IYifKYz0lsY...PRkkQ-5Yde1iJ0A[/url]
http://www.youtube.com/watch?v=3qm0Sue47jc...PRkkQ-5Yde1iJ0A[/url]
osoby 3cie na zdjeciach nie są przypadkiem :lol: :lol: :lol:
leszek zawsze musi miec pozy :P
rekord i świeża fotka ! :) mina bezcenna
tak na takiej gałce która przepolerowała
dużo już zaworów można klepać 12stki
trala :)
kiluje wszystko co na miescie napotka ...
grzes zrobil kilkanascie bo prawie 30 przejazdow? na kamieniu :)
pierwsze jego zawody - nigdy sie tym nie interesowal i zrobil
na slabych oponach 10 letnich 12,8 !
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=G16mK8pq9pw
subaru jedzie ale na mecie juz inaczej to wyglada ;)
i roznica z karolem to 0,8 +- sek na 1/4 .
(w doladowaniu prawie wiecej o 0,5 bara mial karol)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LBf5BzQYfMw
a teraz pytanie na początek 2013 :) :
kto ma ladniejszy wykres (moc) i boost szybciej? :dry:
teraz wam powiem ze wlasnie taki setup chcialbym miec na miasto na niedziele !
i ostatnie foto z kamienia slaskiego 2013r.
pozdrawiam k64