sprzeglo
W tym dziale napiszemy coś o możliwościach jeśli chodzi o sprzęgło.
Jedziemy z tematem konkretnie, otóż od paru dobrych lat większość tunerów BMW
miała problem ze sprzęgłem - i wybór padł przeważnie na DOCISKI z 3.0 m57 które
potrafią przenosić 400-600nM w zależności od tarczy i setupu. Sprawa
Jest prosta gdyz malym kosztem mozna zakupic taki DOCISK z e46 / e39 z silnikami diesla
, cofnąć samoregulatory (jak - pokażemy na filmie niżej) , przerobić odpowiednio KOŁO
zamachowe JEDNOMASOWE M50 (2.0) (czyli sfrezowac o odpowiędnią głębokość i średnice)
, zakupić tarczę 240mm (m30 lub m52b28 lub s50) i poprostu skręćić całość.
O ile do mocy 400KM i jazdy na codzien bez mocnego upalania ten setup jest w miare ok
tak niestety przy agresywniejszych kierownikach ;) dociski poprostu nie dawały rade.
Zapomnialem wspomnieć że zamiast JEDNOMASOWEGO KOLA spokojnie można zastosowac DWUMAS m57 ! tak
to tez bardzo dobra opcja, przenosi bardzo srogie nM i wtedy mamy wlasciwie kpl zestaw, ale wracajac
do upalania - samoregulatory często gęsto powodują problemy i niestety sprzeglo slizga.
Taki zestaw nie nadaje sie do driftu czy cwiartki chyba ze mamy lagodny przebieg mocy / nM
i poprostu caly zestaw szanujemy (tzn jezdzimy tylko na niedzielne cwiartki za miasto ;P ).
O ile ktos ma ochote sobie taki zestaw sam przygotowac to wychodzi to w dobrych $, tak niestety
jesli szukamy kogos kto zrobi taki zestaw to robią sie juz wieksze kwoty i warto sie zastanowic
czy lepsza opcją nie bedzie zrobienie tego raz i pożadnie , tzn zastosowanie KPL sprzęgla
dwutarczowego . Ale o tym za pare dni ;)