Wszystkie dostępne produkty oraz usługi świadczone przez k64 garage,
dostępne właśnie w sklepie.
Dla firm oraz stałych klientów rabaty oraz promocje.
kontakt: +48 692268888 k64@tlen.pl
gg: 7533850 , facebook: https://www.facebook.com/K64.bmw
BMW E36 TURBO M50 2,5L TURBO GT35 (replika)
Mat Suszara ;) 394KM 504nM , bez kucia 0,9 bara !
Stage 2 to właściwie w dalszym ciągu stage 1 gdyż silnik pozostał seryjny.
Tłoki , korbowody ,wał , pojemność do dalej orginał m50b25.
Acz kolwiek zmiany były oczywiste, moc wskoczyła
w pułap 400+ przy nie wiele większym doładowaniu w stosunku do stage1.
Cel był jeden: auto miało się lepiej napędzać i wygenerować max moc
W najważniejszym przedziale obrotów. I udało się ;)
To w tym setpupie udało się zrobić 12,5 ET i poniżej 4sek do 100km/h.
Był to / jest. pierwszy taki wynik na seryjnym M50 2,5L w Polsce.
najważniejsze zmiany:
-Turbina GT35 (replika) (szczegóły niżej)
-Głowica została ściągnięta dla sprawdzenia.
-powiększone zostały kanały wydechowe głowicy
-przeróbka kolektora wydechowego z dołożonym wyjściem na WG zew.
-dodany zawór WG 60mm vband
-zimniejsze świece
-Procedura startu (launch control) z poziomu det 2 (pod pedałem sprzegła)
-Wskaźnik cisnienia paliwa
-Regulator Cisnienia paliwa FMU 1:1 (1bar w dolot + 1 bar więcej na listwie)
-Samo ciśnienie na listwie dla wolnych 4 bar / wot: 5 bar.
-Zawieszenie przebudowane, poliuretany ...
-Zagościły sliki AVON 10,5 / 26 .
-wydech 2,5 cala pełny przelot bez tłumików.
-IC powiększony
-zmieniony całkowicie dolot.
-zwiększenie doładowania
-bardziej bezpieczne strojenie.
-dyferencjał z 1,8TDS 100% szpera.
STAGE 2 / M50 2,5L + turbo GT35
MODEL:
BMW E36 sedan 325i M50B25 (bazowo 318i) 93r
opcje wyposazenia:
standard, najbardziej uboga ver jaka istnieje.
MODYFIKACJE:
Silnik seryjny (bez kucia) / tak jak w stage 1
MOC finalnie :400+KM 500nM+ nie udokumentowana, boost 1,2 bara.
Udokomentowane 394KM i 504nM - hamownia obciążeniowa MAHA 0,9bara.
silnik M50B25 bez vanosa 92r. / ze stage 1
-dół seryjny - bez dotykania przebieg,
-kompresja jak fabryka na każdym z cylindrów.
-po odprężeniu 10~ na cyl.
-głowica sciagnieta, splanowana (00,0016)
-odprężony do ~ 8,0:1
-dwie seryjne uszczelki 1,75 + przekładka między nimi 1,1mm
-sruby do glowicy zwykle GOETZ.
-wymieniony rozrzad tj lancuch, slizg glowny.
-sprawdzone cisnieniowo zawory , glowica... -spływ oleju w obudwie rozrządu.
Turbina:
-oznaczenie GT35 (replika) - (posiadam w sprzedaży)
-Chłodzona i smarowana olejem.
-potencjał do 650KM (2bary) .
-Jest to hybryda pomiędzy garrettem GT3788R a garrettem GT4088.
-lozyska: jorurnal b. - 360 .BR>
-strona zimna: AR/70
-ssanie: 102mm !
-strona goraca: AR/ 1.0~ TWIN SCROOL
-wymiary wirników:
-ssanie: 67mm/83mm (garrett gt3582r 61/82.00) (holset hx35 58/70)
-tyl (wirnik spalin): 61,4 mm
Układ dolotowy:
- cały dolot z rur aluminiowych 60mm
- złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana (alu i nierdzewka)
- intercooler z rdzeniem 61cm x 33cm z wyjściami po 3`
- przepływonierz usunięty z układu /konwersja na map
- odma odłączona z przepustnicy i krokowego , wypuszczona w atmosfere
- usunięty filtr węglowy
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- filtr stożkowy / brak ;)
- Blow Off properfekt + HKS
Układ wydechowy:
- TOPMAUNT kolektor z nierdzewki własnej roboty
- wyjście na zew WG 60mm VBAN + przegroda Twin Scrool
- przeciete flansze , wwiert na EGT
- downmount turbo wydech 2,5`
- przelot : 2,5cale od Turbo do Konca
- tłumik końcowy : BRAK
- tłumik srodkowy: BRAK
Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 460cc LUCAS wysokoomowe
- regulator cisnienia paliwa FMU 1:1 progresywny
- zmieniowe wszystkie weze paliwowe
- usuniety przewod odprezajacy bak paliwa
Elektronika, zegary
- ECUMASTER DET II
- brak sondy lambda
- sonda innovate
- dodatkowe wskazniki : boost, egt - auto gauge
- map sensor motorola do 1,5bara.
- Wskaźnik C. Paliwa.
Układ chłodzenia:
- seria z 1,8i nowa chlodnica
- visco orginalne z 1,8i
Układ napędowy:
- sprzęgło na bazie 3.0 D (tarcza 2,8, docisk i zamach m57 330d)
- skrzynia z 1,8i , dyfer 1,8TDS (długie biegi),
- zaspawany most (mala głowa)
Zawieszenie i układ jezdny
- gwint przód, tył seryjne amory utwardzane
- opony przód 205 x 50 x 15, opony tył: 255 x 15 x 26 cali AVON slik
Układ hamulcowy:
seria z 1,8 :)
BODY KIT
- przód seryjny zderzak z e36 po lifcie,wycięty na IC
- tyl zderzak seryjny + dokladka `m
- cała buda na gładko (bez listw),pomalowany akrylem + mat pasta (mat)
finalne podsumowanie:
auto "rwie" jak wściekłe od 4tys rpm :),
turbina dużych rozmiarów<, realnie do max 600koni .
Doładowanie stałe do końca , EGT w normie
Idealny setup do dragu lub robienia najlepszych czasów w seryjnym m50
pełny boost między przepięcimi biegów!
Moment obrotowy i moc o wiele większa porównaniu do stage1
gwałtowne zerwanie trakcji przy 4tys rpm.
Auto z tym setupem było użytkowane około roku czasu na 1/4 mili !
Wystrojony na ecumaster DET 2 , z konwersją na map sensor.
Zmierzona MOC 394KM i 504nm !!!
czas na 1/4 mili 12,5 na mokrej nawierzchni !
Podsumowanie jest proste:
Turbo GT35 (nie garrett , inne wirniki!) jest idealna aby auto było szybkie
,o wiele lepiej samochód napędza się niż w przypadku małego turbo
które szybko wstaje ale na górze pomimo zachowania boostu "umiera"
Pamiętajmy o tym że ścigając się używamy przedziału 4tys->7tys.
Każda kolejna zmiana biegu z odcinki to skok na 4tys rpm < +.
i jeśli turbo generuje największą moc własnie w tym przedziale
możemy tylko zyskać na przyśpieszeniach.
Auto które nie trzeba kręcić wysoko żeby jechało to TDI,
każdy kto zna wzór na moc i podstawy fizyki wie że trzeba kręcić wysoko ;)
No ale kto co lubi ;)
poprawki mechaniczne, Mocowanie turbiny,
nowe opony, wastegate 60mm zew, przeróbka wydechu...
strojenie , pierwsze testy :) ...
Żeby tylko zdążyć na Bemowo :)
Parę miesięcy dłubania, no i wkońcu finał - hamownia :)
pierwsze w Polsce 394KM i 504nM w nie zakutym m50b25 :)
Strona powstała dzięki zamiłowaniu do samochodów BMW.
Zapraszam do poszczególnych działów w których umieszczam podstawowe jak i trudno dostępne informacje o możliwościach doładowania jednostek napędowych tej marki.
Temat doładowania silników BMW w Polsce jest w miare świeży i aktualny dlatego zaczynając od gratów: W dziale Giełda oferuję turbiny
szczególnie model gt35 który jest najlepszym rozwiązaniem na maksymalną moc silnika m50 + (szczególnie seria), oraz już dostępne gotowe KIT zestawy zarówno z kompresorem jak i turbiną.
Oferuję jako jedyny w kraju najlepsze rozwiązanie na uszczelnienie
głowicy/bloku poprzez PIRAMIDKI własnego pomysłu łącznie z wzmacnianymi uszczelkami pod głowice (odprężającymi).
Bardziej hobbystycznie:
- instalace turbo/kompresor
- strojenie silników
- przygotowywanie silników
- pomiary AFR
- oringowanie bloków
Reszta zwiedzając poszczególne działy.
Informacje nie wyssane z palca - potwierdzone na
jednym z pierwszych jeżdzących mocniejszych M50 które tworzę do dnia dzisiejszego .
Dlatego małym dodatkiem do strony jest mój projekt i pierwsze 400KM w niezakutym silniku M50B25 NV . przy 0,9 bara - który bezawaryjnie znosił cały sezon 2011 na imprezach 1/4 mili w Polsce.
Akutalnie modyfikacja jest daleko posunięta i idzie w kierunku cyfr 700+ ;) z dołożonym kompresorem i turbiną. - ta cała zabawa pozwala teraz na spełnianie marzeń również innych - a więc zapraszam i pozdrawiam k64 (Kamil)