Wszystkie dostępne produkty oraz usługi świadczone przez k64 garage,
dostępne właśnie w sklepie.
Dla firm oraz stałych klientów rabaty oraz promocje.
kontakt: +48 692268888 k64@tlen.pl
gg: 7533850 , facebook: https://www.facebook.com/K64.bmw
STAGE 1 / M50 2,5L + turbo IHI VF43
MODEL:
BMW E36 sedan 325i M50B25 (bazowo 318i) 93r
opcje wyposazenia:
standard, najbardziej uboga ver jaka istnieje.
MODYFIKACJE:
Silnik seryjny (bez kucia) / stage 1
MOC finalnie :300+KM 450nM~ nie udokumentowana 0,8bar
Przed zmianami: 2,5 N/A - ???
Po zamianach zmierzone: 0,5 bara 270KM udokumentowane
silnik M50B25 bez vanosa 92r.
silnik z automatu (anglik) 220tys km przebiegu
-dół seryjny - bez dotykania przebieg,
-kompresja jak fabryka na każdym z cylindrów.
-po odprężeniu 10~ na cyl.
-głowica sciagnieta, splanowana (00,0016)
-odprężony do ~ 8,0:1
-dwie seryjne uszczelki 1,75 + przekładka między nimi 1,1mm
-sruby do glowicy zwykle GOETZ.
-wymieniony rozrzad tj lancuch, slizg glowny.
-sprawdzone cisnieniowo zawory , glowica...
Turbina:
IHI VF43 (subaru impreza 2,5 WRX STI SPEC)
Chłodzona i smarowana olejem.
Układ dolotowy:
- cały dolot z rur aluminiowych 60mm
- złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana (alu i nierdzewka)
- intercooler z rdzeniem 61cm x 19cm z wyjściami po 2,5`
- przepływonierz usunięty z układu /konwersja na map
- odma odłączona z przepustnicy i krokowego , wypuszczona w atmosfere
- usunięty filtr węglowy
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- filtr stożkowy gąbkowy
- Blow Off properfekt
Układ wydechowy:
- początkowo downmount kolektor wydechowy z nierdzewki (KIT),
- przeciete flansze , wwiert na EGT
- finalnie TOPMAUNT kolektor z nierdzewki własnej roboty
- downmount turbo wydech 2,5`
- przelot : 2,5cale od Turbo do Konca
- tłumik końcowy : BRAK
- tłumik srodkowy: przelotowy 2,5`
Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 460cc LUCAS wysokoomowe
- regulator cisnienia paliwa z regulacja przeniesiony do przodu
- zmieniowe wszystkie weze paliwowe
- usuniety przewod odprezajacy bak paliwa
Elektronika, zegary
- ECUMASTER DET II
- brak sondy lambda
- sonda innovate
- dodatkowe wskazniki : boost, egt - auto gauge
- map sensor motorola do 1,5bara.
Układ chłodzenia:
- seria z 1,8i nowa chlodnica
- visco orginalne z 1,8i
Układ napędowy:
- sprzęgło na bazie 3.0 D (tarcza 2,8, docisk i zamach m57 330d)
- skrzynia z 1,8i , dyfer 1,8i przełożenie 3:45 (krótkie biegi),
- zaspawany most (mala glowa)
Zawieszenie i układ jezdny
- gwint przód, tył seryjne amory utwardzane
- opony przód 225 x 40 x 17, opony tył: 245 x 40 x 17
Układ hamulcowy:
seria z 1,8 :)
BODY KIT
- przód seryjny zderzak z e36 po lifcie,wywalona kratka
- tyl zderzak seryjny + dokladka `m
- cała buda na gładko (bez listw),pomalowany akrylem + mat pasta (mat)
- alu 17 BROCK B1
- i pare innych pierdol o ktorych juz nie bede pisac
finalne podsumowanie:
auto "rwie" jak wściekłe od 2tys rpm , turbina bardzo małych
rozmiarów , realnbie do max 340koni .
Doładowanie stałe do końca , EGT 890C przy wot (max)!
Idealny setup do driftu, każde wbicie biegu i naciśnięcie gazu wiąże się
z miłym uczuciem wciskania w fotel.
Moment obrotowy bardzo szybko dostępny, powodujący brak trakcji
Auto z tym setupem było użytkowane około roku czasu
bez większych problemów.
Wystrojony na ecumaster DET 2 , z konwersją na map sensor.
nie zmierzona do końca moc , szacowana na 340KM przy 0,8bara.
czas na 1/4 mili 13,3 bez slika
Idealny sprzęt na street, acz kolwiek na górze
obrotów MOC już nie taka jaką generuje większych rozmiarów turbina.
No ale każdy lubi to co lubi ;)
Był to jeden z nielicznych swego czasu projektów które "jeździły" w Polsce.
Poniżej parę finalnych zdjęć + video .
Reszta zdjęć dostępna TUTAJ - łącznie z budową i opisami.
Strona powstała dzięki zamiłowaniu do samochodów BMW.
Zapraszam do poszczególnych działów w których umieszczam podstawowe jak i trudno dostępne informacje o możliwościach doładowania jednostek napędowych tej marki.
Temat doładowania silników BMW w Polsce jest w miare świeży i aktualny dlatego zaczynając od gratów: W dziale Giełda oferuję turbiny
szczególnie model gt35 który jest najlepszym rozwiązaniem na maksymalną moc silnika m50 + (szczególnie seria), oraz już dostępne gotowe KIT zestawy zarówno z kompresorem jak i turbiną.
Oferuję jako jedyny w kraju najlepsze rozwiązanie na uszczelnienie
głowicy/bloku poprzez PIRAMIDKI własnego pomysłu łącznie z wzmacnianymi uszczelkami pod głowice (odprężającymi).
Bardziej hobbystycznie:
- instalace turbo/kompresor
- strojenie silników
- przygotowywanie silników
- pomiary AFR
- oringowanie bloków
Reszta zwiedzając poszczególne działy.
Informacje nie wyssane z palca - potwierdzone na
jednym z pierwszych jeżdzących mocniejszych M50 które tworzę do dnia dzisiejszego .
Dlatego małym dodatkiem do strony jest mój projekt i pierwsze 400KM w niezakutym silniku M50B25 NV . przy 0,9 bara - który bezawaryjnie znosił cały sezon 2011 na imprezach 1/4 mili w Polsce.
Akutalnie modyfikacja jest daleko posunięta i idzie w kierunku cyfr 700+ ;) z dołożonym kompresorem i turbiną. - ta cała zabawa pozwala teraz na spełnianie marzeń również innych - a więc zapraszam i pozdrawiam k64 (Kamil)